Vissen met de matchhengel

Vissen met de matchhengel en het gebruik van een waggler(schuifdobber) is in Groot Brittannie zeer populair maar wordt in Nederland relatief weinig toegepast. Het vissen op afstand met een dobber vereist een goede beheersing van de techniek. Een veel gemaakte fout is om met de matchengel direct op te grote afstand te vissen en dan door gebrek aan ervaring de controle te verliezen, waardoor vangsten tegenvallen en de interesse voor deze boeiende vistechniek al afneemt. Verdiep je  eerst goed in het vissen met de matchhengel en schuifdobber, begin op een ondiep water en ga de eerste keren niet verder dan maximaal 15 meter. Viswater de Steegh in Grubbenvorst is door zijn vorm en diepte zeer geschikt voor de deze vistechniek en kan mooie resultaten opleveren. Bekijk de video's van From the waters Edge TV en raak ook gefascineerd door deze boeiende manier van vissen.